İki hafta sürecek dağıtımlar kapsamında 300 ton ürün 18 bin vatandaşa ulaştırılacak.

Kavun ve karpuzlar, İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü’nce sosyal yardım takip sisteminde kayıtlı olan, sosyal incelemeler neticesinde ihtiyaçlı olduğu belirlenen yaklaşık 18 bin vatandaşa dağıtılıyor.

*- 17 MİLYON YOKSUL

Yokluk ve yoksulluk sadece bazı konaklarda var.

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının son yayınladığı rapora göre; 4 Milyon hane düzenli sosyal yardım alırken, 3 Milyon 500 bin hane Aşırı Yoksulluk sınırının altında kaldığı için aylık 850 TL ile 1,250 TL yardıma muhtaç halde.

Türkiye Aile Destek Programı çerçevesinde yardım alan hanelerin asgari ücretin 3’de 1’i gelire sahip olduğu, aylık geliri 5 bin 600 TL olan 3 Milyon 500 Bin hanenin olması yalnız iktidarların değil herhalde hepimizin utancı olmalı.

Düşünün;

4 Milyon hane elektrik faturasını ödeyemiyor, 1 milyon 500 bin hane yakacak desteği alıyor.

2024 yılını Emekliler Yılı ilan edenler, 8 ay sonunda ekonomi de yaratmış olduğu tablo sonunda 2024 yılının Yoksulluk Yılı olarak tarihe geçtiği belirtiliyor.

*- 22 TRAMVAY ARACI İHALESİ 3 EKİM’DE

Hafif raylı ulaşım sistemi yatırımlarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi; Konak, Karşıyaka ve Çiğli tramvay hatlarında kullanılmak üzere yeni tramvay araçları alıyor.

ICIEC (İslami Yatırım Sigortası ve İhracat Kredi Kuruluşu) garantisi altında ING Almanya ile kredi anlaşması imzalayan Büyükşehir; 22 tramvay aracı, yedek parçaları, özel alet ve ekipmanları için 3 Ekim 2024’te ihaleye çıkacak.

Üretimde yüzde 60 yerlilik şartının sağlanmasının zorunlu olduğu ihale öncesi, kredi anlaşması da yapıldı.

2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri oldu.

Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaştı.

*- ALTINDAN KALKILAMAYACAK VERGİ YÜKÜ

İzmir Yeminli Mali Müşavirler Odası (İzmir YMMO) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Zengin, enflasyon düzeltmesinin küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin bir kısmı için altından kalkılamayacak oranda vergi yükü getirdiğini belirterek, ‘Bunun düzeltilmesi lazım, Hâlâ geç kalınmış değil’ dedi.

Yabancı kaynaklarla ayakta durmaya çalışan birçok KOBİ’den enflasyon düzeltmesinden kaynaklı vergi alınmasını doğru bulmadıklarını vurgulayan İzmir YMMO Başkanı Yaşar Zengin, ‘Bu uygulama vicdanları kanatır, vergiye uyumu azaltır, vergilendirme de adalet ilkesini zedeler. Aynı şekilde enflasyon düzeltmesi işletmelerin yatırım iştahını da kapatır… ‘ diyor.

Uygulama iptal edilmezse bundan sonraki süreçte işletmeler, iş insanları yatırım yapmayacak.

Bu nedenle, yatırım yapan ve henüz hiçbir kazancı olmayan işletmelerde, enflasyon düzeltmesi nedeniyle doğacak vergiden vazgeçilmelidir.

Mevcut uygulamadan vazgeçilmezse yatırımların azalması kaçınılmazdır.

*- İŞLETMELERİN TUZAĞI

‘İade yoktur!’, ‘değişim yoktur!’ ibaresini kullanan bazı işletmeler nedeniyle tüketiciler zor durumda kalabiliyor.

Tüketici haklarına göre, bazı istisnalar hariç, hem online alış veriş sitelerinde, hem fiziki işletmelerde hem de sosyal medya üzerinden satış gerçekleştiren işletmelerde iade ve değişim hakkı müşteriye tanınmak zorunda.

‘İade, değişim yoktur!’ yazılarının ne Tüketiciyi Koruma Kanunu’nda ne de Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde hukuki karşılığı olduğunu ifade eden i Öğretim Görevlisi Avukat Özlem Şen, tüketicilere önemli uyarılarda bulundu.

*- CAYMA HAKKI VAR

Sadece ürün değil, satın alınan hizmetlerde de cayma hakkı var

Ticaret Sicili Gazetesi’nde kayıtlı firmaların değişim ve iade yapmak zorunda olduğunu belirten Şen, ürünlerde olduğu gibi hizmet alış verişinde de tüketicilerin bu haklarını kullanabileceğini belirtti.

Özlem Şen, ‘Satın alınan online kurs, ders gibi bir hizmet ise tüketici hizmet sözleşmesi kurulduğu andan itibaren cayma hakkını kullanabilir. Her ne kadar iade yoktur gibi durumlar söz konusu olsa da hukuk der ki, ‘14 gün içinde kişi hiçbir mazeret bildirmeden cayma hakkını kullanır.’ İstisnai durumlar şunlardır:

Eğer kişiye özel ürün değilse veya paket açıldığında hijyen koşulları bozulan bir ürün değilse iade almak zorundalar.

İsme özel hazırlanan hediye, resim baskılı hediyeler, hijyenik olması gereken ürünlerde değişim ve iade olmayabilir.

*- SUÇ DUYURUSUNDA BULUNUN

Tüketicinin mağdur olduğu, ürünün satıcıya kargo ile geri yollanmasına rağmen para iadesinin 10 gün içerisinde yapılmaması, iadenin kabul edilmemesi, sipariş edilen ürün yerine başka ürünün gönderilmesi gibi durumlarda tüketicinin satıcı hakkında suç duyurusunda bulunabileceğini belirten Şen, “Instagram’dan ve Facebook’tan da alışverişler söz konusu. Bu platformlardan alış veriş yapanların en çok şikayet ettiği konu gönderilen ürünün farklı olması.

Bu durumda nitelikli dolandırıcılık söz konusudur.

Tüketici, böyle bir durumda savcılığa suç duyurusunda bulunabilir. Türk Ceza Kanunu’nun 158’inci Maddesi’ne göre 3 yıldan 10 yıla kadar hapis cezası öngörülür.”

Cayma hakkı ikinci el satışlarda da geçerli,

*- İKİNCİ ÜRÜNÜNÜ VERDİ

İlklerin öncüsü İzmir Ticaret Borsası’nın T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsü iş birliğinde başlattığı çalışma ile ilk meyvesini vererek 2023 yılında Milli Çeşit Listesi’ne adını yazdıran ‘Borsakarası’ adlı üzüm çeşidi, ikinci hasadını da vererek rüştünü ispat etti.

*- “ÇÖMLEĞİN İZİ’NDE” FOTOĞRAF YARIŞMASI

Menemen Belediyesi tarafından 3. Uluslararası Menemen Çömlek Festivali kapsamında düzenlenen “Çömleğin İzi’nde” Fotoğraf Yarışması’na başvurular başladı.

Seramik sanatını geliştirmek, zanaatkarları sanat alanına dahil etmek, özellikle genç sanatçıları seramik dalında teşvik etmek ve Menemen’e sanatsal ve kültürel anlamda katkıda bulunmak amacıyla düzenlenen 3. Uluslararası Menemen Çömlek Festivali kapsamında gerçekleştirilecek “Çömleğin İz’inde” Fotoğraf Yarışması ile festivalin görsel açıdan kayıt altına alınması, arşivlenmesi ve görsel bir hafıza oluşturması amaçlanıyor.

*- BARBAROS OYUK FESTİVALİ

Urla Belediyesi ve Batı Urla Köyleri Derneği’nin (BUKÖYDER) katkılarıyla 23-24-25 Ağustos tarihlerinde 7’nci kez düzenlenen Barbaros Oyuk Festivali’ne katılım yüksek oldu.

Köy halkının ‘oyuk’ olarak adlandırdığı ve köyde kurdukları atölyelerde ürettikleri korkuluklarla süslenen Barbaros, ziyaretçilerle doldu taştı. Eğlence, tarih, gelenek, sanat ve lezzeti buluşturan Oyuk Festivali’nin en önemli hedefi ise üretimdeki azalmaya dikkat çekerek tarımsal kalkınmaya destek sağlamak.

Barbaros Oyuk Festivali’nin hareket noktası, güzel bir hikayeye dayanıyor.

Uzun zamandır ekilmeyen tarlalarda işsiz kalan korkulukların, ne olduğunu merak ederek köy merkezine gelmeleri ile başlayan hikayede, köylülerin artık tarım yapmadığını gören oyuklar; köylüyü yeniden üretime ikna etmek için eğlenceli bir yol seçerler ve festival başlar. Barbarosluların tarlada güneşten korunmak için kullandıkları yerel kadın başlığı olan ‘Boru’, bu yılın festival teması olarak seçildi.